Betalar du din TV-avgift?

Avgift eller reklam - your choice but you can't have both! 
Svt är faktiskt, trots dalar av totala stilmissar med dålig dålig tv, det enda som skiljer oss från USA:s totalt likriktade mediautbud. Svt leverar visserligen bottennapp som dansbandskampen men ställer annars upp med minoritetstv och är inte så äckligt tittaranpassad och kommersiell. 

Frågan är väl egentligen om vi vill ha spelprogram (jackpot o dyl), talkshows (oprah mfl), såpoprer och bilprogram för hela slanten? För det är där vi kommer att hamna om vi låter reklamkanaler och radio ta över tablån. Bonnier äger redan en stor del av Sveriges medier och det expanderar hela tiden. Något som inte är helt ologiskt är att dessa giganter sällan riktar granskande ögon på sin egen verksamhet och ju större de blir desto fler granskande makter kan de vända från sig. 
Jag vet att allt detta låter som en stor konspirationsteori men är den så långt borta?
I USA snackar vi Fox, AOL, Disney, Paramount Pictures och Columbia. Det kan vara en tidsfråga innan någon av dessa jättar bestämmer sig för att köpa Bollywood och Bonnier.. Var hamnar svensk tv då? I soffan hos Oprah?

Huga.

Kommentarer
Postat av: Benny Bling Bling

Ha!

Så du dyker upp i bloggvärlden.

Kul!



På tal om inlägg ovan.

SVT är, precis som du säger, oerhört viktigt.

Men... jag stör mig oerhört på hur avgiften sköts.



Att jag stör mig oerhört betyder blogginlägg om just det ämnet inom kort! =)

2008-11-06 @ 21:16:26
URL: http://svartblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0